Mizeria paleo

5 składników  łatwy

Świeży zielony ogórek to dobry przyjaciel każdej osoby z przewlekłym stanem zapalnym, gdyż hamuje aktywność enzymów prozapalnych. Ponadto dzięki zawartości fizetyny wspomaga pracę mózgu, a dokładniej pomaga w regeneracji komórek nerwowych odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie pamięci.

Pamiętajmy jednak, że warto się postarać o ogórka z uprawy ekologicznej, ponieważ z uwagi na wysoką zawartość wody jest warzywem, które dość mocno chłonie chemikalia.

W mojej kuchni ogórek jest jedną z gwiazd zarówno ze względu na właściwości zdrowotne jak i smakowe. Chrupiący i orzeźwiający ożywi każdą sałatkę. Na protokole wystarczy zamienić tradycyjną śmietanę na kokosową i mizeria gotowa. Próbowałam zrobić ją z mleczkiem kokosowym, ale nie spełniło ono moich oczekiwań. Smak kokosa był za bardzo dominujący. Śmietanka z kolei jest trochę słodkawa, ale można zrównoważyć ten słodki smak solą, imbirem, czosnkiem czy dymką w zależności od upodobań. Każdy może przygotować mizerię na swój sposób.

Mizeria paleo

  • Poziom:  łatwy
  • Przygotowanie:  10 min

Składniki:

  • 1 świeży zielony ogórek
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • 5 łyżek śmietanki kokosowej*
  • sól himalajska do smaku
  • ½ łyżeczki sproszkowanego imbiru

Przygotowanie:

  1. Obieram ogórka i kroję na cienkie talarki.

  2. Posypuję ogórka solą i imbirem.

  3. Dodaję śmietankę i koperek i mieszam dokładnie wszystkie składniki. Pozwalam się połączyć smakom przez pół godziny.

Wskazówki:

SKŁADNIKI NA 2 PORCJE

*Śmietana kokosowa (używam tej)

 

Źródła:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/08/23/health-benefits-cucumbers.aspx

http://whfoods.org/genpage.php?tname=foodspice&dbid=42&utm_source=feedly&utm_reader=feedly_reader&utm_medium=rss&utm_campaign=rss_feed

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.