Chipsy plantanowe

3 składników 13min   łatwy

Moim zdaniem to najlepsze chipsy warzywne pod słońcem i przekąska paleo numer jeden. Po wyeliminowaniu popcornu, nachosów i chipsów ziemniaczanych myślałam, że nie ma nadziei na przyzwoite chrupanie podczas seansu filmowego czy meczu. Na szczęście plantan sprawdził się i tym razem. Tych, którzy nie wiedzą gdzie znaleźć tego banana warzywnego informuję, iż jest on w stałej sprzedaży w marketach Auchan oraz Selgros. Jeśli jeszcze nie mieliście do czynienia z tym owocem, chipsy świetnie przełamią plantanowy lód.

Niezastąpionym narzędziem do przygotowania tych chipsów, a także jakichkolwiek innych jest mandolina. Dzięki ostrzu, które kroi plantana na plasterki o tej samej grubości mamy pewność, że wszystkie upieką się w tym samym czasie. Pod koniec pieczenia trzeba bardzo uważać, żeby się nie przypaliły. Zbrązowiałe będą bardzo twarde i niedobre. Dodam jeszcze, że gorące z pieca są najlepsze.

Chipsy plantanowe

  • Poziom:   łatwy
  • Przygotowanie:   10min
  • Gotowanie: 13min

Składniki:

  • 1 średni zielony plantan (w temperaturze pokojowej)
  • 2 łyżki roztopionego oleju kokosowego
  • sól himalajska

Przygotowanie:

  1. Piekarnik nagrzewam do 170 stopni.

  2. Plantana obieram ze skórki i za pomocą mandoliny kroję na plasterki o grubości 2mm (najcieńsze ostrze). Polewam plasterki olejem kokosowym, solę i dokładnie mieszam, aby wszystkie plasterki były obtoczone w oleju.

  3. Układam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia zachowując równe odstępy. Wkładam do piekarnika na 12-13 minut.

  4. Pod koniec pieczenia obserwuję chipsy uważnie, aby nie zaczęły się przypalać.

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.